Nákupní košík

kosik

Košík je prázdný

KINESIOTAPING V PRAXI

O nejbližším termínu kurzu TERAPEUTICKÉ VYUŽITÍ KINESIO TAPU se dozvíte zde.

Novinky

Akční zboží
TEMTEX kinesiology tape Classic, černá 5 cm x 5 m
Zboží: 12
Akční cena: 270 Kč

Co je kinesio tejping?

Kinesio tejping je v Čechách relativně nová metoda, která si velmi rychle našla své místo v rámci komplexního pojetí rehabilitace. Pomocí kinesio tejpu můžeme normotonizovat svaly nebo vylepšovat posturu korekčními technikami. Kinesiotaping je konzervativní léčba, a tak existuje jen málo vedlejších účinků. Aplikovat jej můžeme na děti, ale i na seniory, kteří mají problémy s léčbou analgetiky a jím podobnými látkámi. Je to léčba, která nemá žádné vedlejší účinky a má rychlý terapeutický efekt.

Při použití barevných kinesio tejpů na kůži, jsou aktivovány speciální kožní receptory. Větší účinnost kinesio tejpu je získána díky správné aplikaci - technice nalepení, do které patří směr a napětí kinesio tejpu. Při správné aplikaci dochází k zvětšení intersticiálního prostoru mezi kůží a svaly. To nám umožňuje zrychlení krevního oběhu a lymfy, která uvolňuje svaly a bolesti kloubů. To maximalizuje účinky přirozené léčby s pocitem vždy konstantní stability.

Nesprávnou aplikací kinesio tejpu, může docházet ke snížení léčivého účinku a může způsobit nežádoucí účinky. Proto doporučujeme jeho aplikaci konzultovat s vyškoleným odborníkem. Kinesio tejpy TEMTEX vás neomezí v pohybu, svojí elasticitou se přizpůsobí stavbě vašeho těla, kloubům i svalům a zůstávají stejně pružné!

Vlastnosti TEMTEX kinesio tejpu

Elastický kinesiotejp má podobné vlastnosti jako kůže, při aplikaci v tahu lze napnout až do 160% své původní délky. Je složen ze 100% bavlny a hypoalergenního lepidla s minimálně 60% pružností.

TEMTEX kinesio tape je extrémě odolný. Vydrží stejně pružný i po delší době aplikace!

TEMTEX kinesio tape Classic naleznete v naší nabídce v standardním rozměru 5 cm x 5 m v barvě: modrá, růžová, černá, žlutá a béžová (tělová). Verzi Tourmaline nabízíme pouze v béžovém provedení v rozměru 5 cm x 5 m.

Aplikace kinesio tejpu

Při ovlivnění svalového napětí, lepíme kinesio tejp na suchou a odmaštěnou pokožku bez napětí a v průběhu celého svalu. Při maximálním protažení svalu v oblasti aplikace kinesiotejpu, zvyšuje následné zvrásnění tejpu efekt svého působení tím, že zvětšuje prostor mezi kůží a svaly a následkem toho se zrychluje krevní oběh, pozitivně se ovlivňuje lymfa a tkáňová tekutina, která uvolňuje svaly a odbourává bolesti kloubů. Rozměry kinesiotejpu upravujeme dle potřeby pomocí speciálních nůžek.

Bezpečnostní opatření

Ideální aplikace kinesiotejpu je na suchou a odmaštěnou pokožku - kinesiotejp vydrží déle funkční. Kinesio tejp odstraňte okamžitě v případě svědění, pálení nebo bolesti. V případě odstranění kinesiotejpu sundávejte opatrně. Nesprávnou aplikací kinesio tejpu, může docházet ke snížení léčivého účinku a může způsobit nežádoucí účinky. Proto doporučujeme jeho aplikaci konzultovat s vyškoleným odborníkem.

Tejp aplikujte na suchou, odmaštěnou pokožku. Maximálně protáhněte sval, kde cítíte bolest a nalepte tejp bez napětí v celém jeho průběhu. Tejp odstraňte při svědění nebo bolesti. Při odstanění tejpu přidržujte pokožku a tejp postupně sundavejte.

Kinesio tejpování – historie

Historie kinesio tejpingu se překvapivě začíná psát již od 1973, kdy japonský chiropraktik Dr. Kenzo Kase začal experimentovat s elatickým tejpem a položil tak základy dnešního kinesio tejpingu. Největší rozmach kinesio tejpingu přichází po OH v Aténách v roce 2004, kde si jej všimli mnozí terapeutičtí odborníci a začali se o tuto „novinku“ více zajímat. Dnes je kinesio tejping běžnou součástí komplexní terapie nejen ve sportovních klubech, ale i v klinickém prostředí po celém světě. V našich podmínkách patří mezi průkopníky funkčního tejpování paní Hermachová.

Využití TEMTEX kinesio tejpu:

- bolesti hlavy (migréna)
- svalové problémy
- problémy krční a bederní páteře
- syndromu horní hrudní apertury
- bolesti kloubů
- tenisový loket